Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žák, učitel na tradiční a alternativní škole
POSPÍCHALOVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací a interakcí mezi učitelem a žákem na 2. stupni klasické základní a alternativní školy. V teoretické části jsou popsány jednotlivé pojmy: škola, učitel, žák, interakce a komunikace a u pojmu škola je také rozebrána alternativní a klasická škola. Praktická část popisuje komparaci 2. stupně klasické základní a waldorfské školy z hlediska komunikace a interakce. Cílem bylo zjistit a popsat rozdíly v komunikační kompetenci mezi učitelem a žákem.
The System of Individual Education in France and in the Czech Republic.
Gaudníková, Karolína ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Klíčová slova: domácí vzdělávání, alternativa vzdělávání, tradiční škola, legislativa Základním cílem této diplomové práce je zmapovat a charakterizovat domácí vzdělávání v České republice a ve Francii, přičemž paralelním záměrem je porovnat tento typ vzdělávání v těchto dvou zemích. Zároveň se zaměříme nejen na teoretické ukotvení domácího vzdělávání v legislativě obou zemí, ale analyzujeme i jeho praktickou část. Proto nedílnou součástí práce je i analýza konkrétních praktických aktivit a úkonů, které každá rodina, vzdělávající své děti doma, musí absolvovat. Z hlediska struktury základních cílů je proto tato práce koncipována jako analýza domácího vzdělávání z teoretického i praktického hlediska, což tvoří teoretickou základnu této práce. Praktickou část tvoří kritická analýza a hodnocení nasbíraných poznatků, skládající se nejen z jednotlivých porovnání konkrétních témat a problematik domácího vzdělávání v České republice a ve Francii, ale i z utváření závěrů vyplývajících z nashromážděných údajů. Práce konstatuje podstatné rozdíly ve většině analyzovaných témat. Rozdílné pojetí nacházíme již v samotné terminologii, dále v teoretických kapitolách, které jsou věnované například legislativnímu zakotvení tohoto způsobu vzdělávání či odlišnému nastavení podmínek pro rodiny vzdělávající své děti...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.